понеділок, 7 грудня 2015 р.

Краєзнавчий аспект у вивченні історії у школі

Краєзнавчий аспект у вивченні історії як втілення організаційно-технологічних інновацій особистісно-орієнтовного навчання
     Як відомо, що організаційно-технологічні інновації, - це узгодженість та взаємодія різних компонентів процесу навчання. Інновації повинні знаходити своє відображення і в нових варіантах побудови навчального процесу, який би забезпечував особистісно-орієнтованого навчання. Це означає, що вивчення історії в середній школі йде шляхом співпраці, співтворчості між учителем та учнем, стимулювання розвитку і саморозвитку учня. Навчання повинно сприяти становленню в учнів цінностей високої духовної культури,  органічного поєднання з національною історією і традиціями народу, рідного краю. Оптимальною формою організації забезпечення виконання цих завдань є краєзнавча робота в школі.
                                  Структура  краєзнавчої роботи в середній школі
              Історичний музей школи: 
            1) експонати;
            2) екскурсії;
            3) зв'язок з іншими музеями;
            4) краєзнавча експедиція:
                   а) вивчення походження назви сіл, міст, прізвищ жителів (книги, альманахи);
                   б) "Сім чудес" нашого краю (походи); 
                   в) сліди історії (пам'ятники, історичні місця, герої).
      Краєзнавча експедиція забезпечує постійне розв'язання учнями творчих завдань естетичного збагачення навчального середовища. Вона планується на 5 років (близька та дальня мета) згідно такого плану:
  1.  Вивчення і фіксування основних історичних подій на окремій території.
  2. Дослідження культурних цінностей рідного краю. 
  3. Збереження пам'яток культури, історичних пам'ятників.
  4. Відтворення забутих народних традицій.
Форми проведення краєзнавчої експедиції:
  • Створення і постійне поповнення часопису "Історія селища", "Історія в долях випускників школи"
  • Випуск творчих збірничків : "Казки і легенди степового краю", "Походження прізвищ односельців"
  • Учнівські конференції за результатами досліджень: "Розвиток промисловості краю і можливостей географічного положення", "Можливості економічного розвитку"
  • Сворення нових постійно діючих експозицій для шкільного історичного музею                                                        

Немає коментарів:

Дописати коментар