Краєзнавчий аспект у вивченні історії як втілення організаційно-технологічних інновацій особистісно-орієнтовного навчання
Як відомо, що організаційно-технологічні інновації, - це узгодженість та взаємодія різних компонентів процесу навчання. Інновації повинні знаходити своє відображення і в нових варіантах побудови навчального процесу, який би забезпечував особистісно-орієнтованого навчання. Це означає, що вивчення історії в середній школі йде шляхом співпраці, співтворчості між учителем та учнем, стимулювання розвитку і саморозвитку учня. Навчання повинно сприяти становленню в учнів цінностей високої духовної культури, органічного поєднання з національною історією і традиціями народу, рідного краю. Оптимальною формою організації забезпечення виконання цих завдань є краєзнавча робота в школі.
Структура краєзнавчої роботи в середній школі
Історичний музей школи:
1) експонати;
2) екскурсії;
3) зв'язок з іншими музеями;
4) краєзнавча експедиція:
а) вивчення походження назви сіл, міст, прізвищ жителів (книги, альманахи);
б) "Сім чудес" нашого краю (походи);
в) сліди історії (пам'ятники, історичні місця, герої).
Краєзнавча експедиція забезпечує постійне розв'язання учнями творчих завдань естетичного збагачення навчального середовища. Вона планується на 5 років (близька та дальня мета) згідно такого плану:
- Вивчення і фіксування основних історичних подій на окремій території.
- Дослідження культурних цінностей рідного краю.
- Збереження пам'яток культури, історичних пам'ятників.
- Відтворення забутих народних традицій.
- Створення і постійне поповнення часопису "Історія селища", "Історія в долях випускників школи"
- Випуск творчих збірничків : "Казки і легенди степового краю", "Походження прізвищ односельців"
- Учнівські конференції за результатами досліджень: "Розвиток промисловості краю і можливостей географічного положення", "Можливості економічного розвитку"
- Сворення нових постійно діючих експозицій для шкільного історичного музею
Немає коментарів:
Дописати коментар